Podsumowanie nauki pływania

plywanie2 600x253W roku szkolnym 2015/2016 chętni uczniowie klas I –VI zostali objęci programem nauki pływania. Pomysłodawcami i inicjatorami nauki pływania byli rodzice dzieciaków.Jest to pierwszy rok zajęć pływackich dla uczniów naszej placówki. 

Przygotowany plan zajęć miał za zadanie zaspokoić określone zainteresowania sportowe uczniów, nauczyć dzieci bezpiecznego korzystania z akwenów wodnych, zapewnić rozrywkę i aktywny wypoczynek po nauce szkolnej, zaspokajać ich potrzeby ruchowe oraz korygować, poprawiać i zapobiegać powstawaniu wad postawy.

W co drugi czwartek wyruszaliśmy autokarem do Myślenic na basen. Zajęcia trwały dwie godziny, a uczniowie pod okiem instruktorów uczyli się, bądź doskonalili naukę pływania. Zajęcia to przede wszystkim różnorodne zabawy i gry ruchowe przeplatane z ćwiczeniami. Zadowolone dzieciaki i ich rodzice – cel został osiągnięty!



                                                                 Opiekun grupy
                                                         wychowawczyni klasy II

D. Pulchna

Warsztaty tematyczne - gra terenowa

„MAMO, TATO ! Poznajemy Włosań”

gra3 miniPod takim hasłem odbyły się ostatnie w  tym roku szkolnym warsztaty rodzinne.
Wpiszcie w odpowiednie miejsca na mapie konturowej nazwy 10 części, z których składa się Włosań. Które miejsce zajęła Orkiestra Dęta OSP na Międzywojewódzkim Przeglądzie Orkiestr Dętych w Rzeszowie w 1986 r.? Kto był gościem honorowym podczas uroczystości odsłonięcia obelisku „Pamięci Poległych i Pomordowanych na Wschodzie”? 
Nie tylko na takie  pytania musieli znaleźć odpowiedź uczestnicy gry terenowej, która miała miejsce 4 czerwca 2016 r. Biorący w niej udział rodzice, poza odkryciem nieznanych informacji o Włosani, doskonale się bawili, byli zadowoleni z aktywnie spędzonego sobotniego przedpołudnia w towarzystwie swoich pociech i wyrazili chęć uczestnictwa w kolejnej edycji gry.

M. Bobołowicz

Dzień Mamy i Taty 2016 r.

mama tata30 maja młodsze klasy przygotowały  przedstawienie dla swoich Rodziców z okazji ich święta. Swoją miłość do  mamy i taty dzieci wyrażały słowami piosenek i wierszy. Występy urozmaicone zostały  pokazem układów tanecznych – polki i zumby. Na zakończenie uczniowie wręczyli własnoręcznie wykonane upominki i zaprosili swoich rodziców na słodki poczęstunek.

M.Strońska

I Olimpiada Sportowa Dzieci Klas 1 - 3


olimpdzieci1

„Ruch może zastąpić  wszystkie lekarstwa, ale żadne lekarstwo nie jest w stanie zastąpić ruchu '' /Tissot/

 

 

W piątek 20 maja br. odbyła się I Olimpiada Dzieci Klas 1 – 3. Organizatorem zawodów była Szkoła Podstawowa we Włosani. Pomysłodawcą całego przedsięwzięcia jest Katarzyna Olbinska. Miejscem zmagań sportowych była hala przy Szkole Podstawowej w Bukowie. Do udziału w Olimpiadzie przystąpiły szkoły z całej gminy.
Zawodników oraz ich opiekunów powitali dyrektor Szkoły Podstawowej we Włosani Beata Bukowska - Kosek oraz wójt gminy Mogilany Piotr Piotrowski, który uroczyście zapalił znicz olimpijski. Nie zabrakło również flagi olimpijskiej. Towarzyszyła ona sportowcom do końca zawodów.
Mali sportowcy startowali w trzech kategoriach: klasy pierwsze, klasy drugie oraz klasy trzecie. Drużyna liczyła 8 zawodników – 4 chłopców i 4 dziewczynki. Zawodnicy mieli do pokonania 6 konkurencji. Za każdą konkurencję drużyna otrzymywała punkty, odpowiednio do uzyskanego miejsca w danym wyścigu. Emocjom nie było końca.

W ostatecznej klasyfikacji w kategorii klas pierwszych:
I miejsce - Szkoła Podstawowa w Bukowie.
II miejsce - Szkoła Podstawowa w Libertowie
III miejsce Szkoła Podstawowa w Gaju.

W kategorii klas drugich:
I miejsce Szkoła Podstawowa w Libertowie
II miejsce Szkoła Podstawowa we Włosani
III miejsce Szkoła Podstawowa w Bukowie.

W kategorii klas trzecich:
I miejsce - Szkoła Podstawowa w Libertowie
II miejsceSzkoła Podstawowa w Bukowie
III miejsceSzkoła Podstawowa we Włosani.

Drużyny, które zajęły miejsca od 1 do 3 otrzymały pamiątkowe medale. A mistrzowie – puchary.

Za rok znów Olimpiada. Trenujcie w pocie czoła, zmagajcie się ze swoimi słabościami, hartujcie ciało. Walczcie o zwycięstwo!

K. Olbinska
  

Sportowy Dzień Dziecka

dzieci miniW środę 1 czerwca odbył sie w szkole Sportowy Dzień Dziecka. Dzieciaki z klas od 0 do 6 startowały w różnych konkurencjach sprawnościowych. Były skoki przez skakankę, rzuty do celu, rzuty obręczą, tor przeszkówd, rzuty beretem, skoki i inne. Uczniowie startując w poszczególnych konkurencjach zbierali punkty. Na koniec po podliczeniu punktów zostali wyłonieni zwycięzcy. Po sporcie przyszedł czas na karaoke. Chętnych nie brakowało, a i nauczyciele dali się wciągnąć uczniom do zabawy. Radości i śmiechom nie było końca. Rada Rodziców zadbała o puste brzuszki dzieciaków i w przerwie między sportem a karaoke wjechały smaczne pizze, które wszyscy zjedli z wielkim apetytem.
Dzień Dziecka na sportowo był dniem pełnym wrażeń, zdrowej rywalizacji, śpiewu i muzyki.

K. Olbinska

Gra miejska - Kraków 2016

5miniGra miejska już za nami. Stanowi ona trzeci, ostatni etap corocznego konkursu „Na początku było Słowo” organizowanego przez Chrześcijańskie Gimnazjum „Uczeń” wraz ze stowarzyszeniem Szersze Horyzonty. Tym razem trasę zaczynaliśmy na dziedzińcu Collegium Maius, by poprzez wyznaczone punkty na Starym Mieście Krakowa dotrzeć na Skałkę. Dwie grupy z naszej szkoły podążały różnymi trasami. 
Zadania  do wykonania wskazywało hasło gry „…I POŚLĘ ANIOŁÓW SWOICH…”. Uczniowie wyszukiwali postacie anielskie na frontonach budowli krakowskich, w ołtarzach, na polichromiach, stiukach, a nawet na dachach. Rozpoznawali ich imiona na podstawie atrybutów. Ćwiczyli spostrzegawczość wyszukując wskazane elementy budowli, napisy itp. Jak zwykle zadań było wiele, czas ograniczony, nic więc dziwnego, że na metę dotarliśmy nieco zmęczeni („nieco” brzmi delikatniej niż „bardzo”).
Naszą reprezentację stanowiły dwie grupy uczniów z klas 4, 5 i 6 z opiekunkami – Iwoną Puch – Pirożkow oraz Elżbietą Krawczyk. Okazało się, że obydwa zespoły tworzyli uczniowie wytrwali, którzy nie narzekali na „drobne” niedogodności, chętnie podejmowali zadania i nie tracili dobrego humoru. Co więcej – już planują swój udział w przyszłym roku!
Zabawa tego typu jest świetnym sposobem dla uczniów na sprawdzenie w praktyce wiedzy nabytej w szkole. Tu muszą posługiwać się mapą, określać kierunki świata, orientować się w fachowej terminologii. Poznają przy tym zabytkowe budowle i miejsca Krakowa w nietypowy sposób. Wyznaczone zadania musieli zaplanować i wykonać w odpowiednim czasie. Bardzo cieszy fakt, że uczniowie chcą brać udział w podobnych działaniach.

E. Krawczyk